Yaşam

Sürekli Satın Almamıza Sebep Olan Diderot Etkisi Nedeniyle Markalar Tarafından Nasıl Kandırılıyoruz?

Bir kanepe sizi evinize bir lamba ya da sehpa ekleyerek tamamen yenilemeye itiyorsa suçlu siz misiniz yoksa Diderot Etkisi mi? Bazı mağazaların labirent gibi koridorlarında veya markaların çekici dünyasında nasıl alışveriş savaşçılarına dönüştüğümüzü hiç merak ettiniz mi? Eski adıyla Twitter olarak bilinen X platformundaki @ccemalcobanoğlu isimli kullanıcı bu durumu güzel anlatmış, hadi öğrenelim. Detaylar içeriktedir. ?

Kaynak: bir

Twitter kullanıcısı @ccemalcobanoğlu, Diderot Etkisi’ni ve markaların tüketicileri etkilemek için bunu nasıl kullandığını şöyle anlattı:

Evden çalışan birçok kişi, işlevsel ve estetik bir çalışma alanı yaratmak için adım adım ekipman ve mobilya ediniyor.

Bu süreç çoğu zaman bir masa ile başlar ve aydınlatma, kablo düzenleyici, rahat bir sandalye, vazo, billboard gibi öğelerle devam eder.

Bu durum 18. yüzyıl Fransız filozofu Denis Diderot’nun ‘Diderot Etkisi’ olarak adlandırdığı gözlemiyle örtüşmektedir.

www.akittv.com.tr

Diderot, kendisine hediye edilen gösterişli sabahlığı giydikten sonra etrafındaki eşyaların ne kadar eski ve uyumsuz olduğunu fark eder ve işe yeni bir sandalye alarak başlar, ardından masasını ve diğer eşyalarını değiştirir.

Bu etki zaman geçtikçe çağdaş pazarlamada da kendini göstermektedir.

IKEA’nın kurucusu Ingvar Kamprad, insanların satın alma davranışlarını anlama ve onları daha fazla tüketmeye teşvik etme konusunda bir dahiydi.

Kamprad, eserleri tek tek değil bir bütünün parçası olarak sunarak, tüketicilere bulundukları yerde nasıl görüneceklerini hayal ettirerek ve diğer eserlerle uyumlarını göstererek IKEA kataloglarını yeniden tasarladı. Bu yaklaşım satışların artmasına neden oldu ve müşteriler genellikle bir mobilya satın alırken katalogda yanında gördükleri diğer ürünleri de almaya başladı.

Kamprad, bu pazarlama stratejisini mağazalarına da taşıdı ve ziyaretçilerin sırayla gezinmesi gereken, ortada düzenlenmiş geniş stantlarıyla bilinen günümüzün IKEA mağaza düzenini yarattı.

IKEA bu ​​yaklaşımını televizyon reklamlarına da taşıyarak tüketicileri doğrudan veya dolaylı olarak birden fazla ürünü satın almaya yönlendirdi.

Kamprad, aç insanların daha az alışveriş yaptığını fark etti ve mağazaların içinde restoran açarak bu sorunu çözdü.

Bugün IKEA, 68 milyar dolarlık geliriyle dünyanın en büyük mobilya markasıdır.

IKEA’nın başarısını ve pazarlama stratejilerini anlamak, günümüzde hemen hemen her şubede uygulanan Diderot etkisine dayalı satış ve pazarlama politikalarının neden bu kadar yaygın olduğunu açıklamaya yardımcı oluyor.

hacibektasajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu